måndag 21 maj 2012

Hoppning!

Det blev lite hoppning på utebanan idag!
Red på Ponto idag igen!
Och han var lika fin som förra gången men vi jobbade lite mer idag!
Värmde upp självständigt i trav och mjukade upp sidorna lite. Ställde och böjde, red mycket på volt.
Sen gjorde vi en klocka övning där vi skulle lägga små volter runt hinder som stod på en stor volt.
I höger varv var han stel och plankig medan han förböjde sig jätte lätt i vänster. Så jag fick kämpa lite.
Sen hoppade vi hindrena som stod där på volten. Vi skulle jobba ihop hästarna så de skulle på bakbena under sig.
Det gick sådär. Mycket utåt bogning för det var ju jobbigt.
Men vi kämpade på och det gick fint till slut :)
Sen avslutade vi med en böjd linje.
Jag fick ta om den två gånger för jag orkade inte driva igenom honom och sitta emot så det blev lite osynkat.
Men Ponto jobbade på jätte bra och jag tror jag ska rida honom oftare också!!
Ett plus är att han är så grymt mysig i boxen, gosponni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar