torsdag 10 maj 2012

Dressyrträning!

Yesss!
Idag var det dags för ett redigt dressyrpass med Molly! På Desicivo! (Y)
En av så många gånger som jag faktiskt inte känner mig misslyckad!
Ja jag är känslig men man försöker ju!!
Men i alla fall!
Vi skulle ha hästarna knoppade och kissfläcksfria idag!
Trodde jag låg tid sämst till med tiden men det gjorde jag som tur var inte! :)

Vi red och repeterade lite inför dressyrtävlingen om två veckor!
Och ja, i början bara knatade vi på där jag kände att jag fick inte någonting hur mycket jag än försökte..
Sp tillslut tog Molly in mig på en egen volt så gned vi på där och kämpade och tillslut så lossnade ju allt och han gick super!
Försökte rida på det resten av passet också men det var inte lika lätt hela tiden men gick ju i alla fall!
Vi tränade lite serpentiner med övergångar, uppridningar och galoppvolter!
Jo jag är nöjd och glad idag! :)

Nu är jag på väg till Rosalie så ska vi rida ut en sväng..
Kunde ju inte rida med henne i tisdags så gör det idag istället!
Ikväll blir det bakning och sen vilar vi för imorgon!
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar