onsdag 2 maj 2012

Dressyr på min Pärla!

Jag som trodde det skulle bli ute hoppning, men icke!
Det blev dressyr hardcore inne! :)
Men så himla bra som det gick kan jag bara säga fantastiskt!
Vi tränade mer på bakdelsvändningar som vi fick till riktigt ordentligt fina! :)
Så gjorde vi en övning på stora mittvolten med en volt utåt vid a och andra halvan i galopp..super bra övning och vi blev verkligen sammanlänkade!
I början ville jag fram till det att hon ska sänka sig lite ner men det gick ju inte så bra efter som jag glömde steg ett! Drivet! -.-'
Men när jag började från början igen tog det typ..3 minuter sen var hon ju där, så fin och perfekt min fina guldhäst!
I galoppen var hon super fin och super stadig och allmänt super helt enkelt! :)
I slutet la vi ner hästarna långa och låga, hon blir ju lite springigare då när tyglarna längs men efter en stund så var hon ändå skapligt lång och låg så där tackade jag för mig! :)

Btw, så höll hennes sadel på att gå i bitar i söndags så ny hade Jossan bytt, men den satt inge bra alls! Så red det här passet barbacka och tog hem sadeln så pappa får laga den!
Älskar den sadeln, finns ingen bättre! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar