fredag 19 november 2010

Trött...

Jag är super trött, som alltid. Det känns som en sjukdom som inte försvinner, det spelar ingen roll hur ycket jag vilar, sover eller "tar det lugnt" jag är trött i alla fall.
Har ni någonsin kännt så att ni bara är trötta på livet och bara vill släppa allt och bara försvinna ett tag. Ta en psykisk semester, så känner jag just nu. Usch! Jag längtar till jul lovet! Oh, well.

Dagen har varit bra i alla fall, fick inte göra så mycket..mockade sammanlagt 4 boxar på hela dagen :O Så fick vi sitta i nästan två timmar och kolla på när Börje skodde stigvid och Dino, det var faktiskt ganska kul, och kallt :P
Sen red jag Dino och Emelie red Diva.
Asså jag måste säga, inte för att vara elak, men man MÅSTE trava av hästen efter ett ridpass, inte gå från galopp till skritt och sitta av. Man MÅSTE trava av i tid innan man slutar rida! Så nu har jag fått det sagt!
Det gick skit bra för mig bara, hade muskel kramper i armarna bara efter första traven. Så blir det när man håller 700 kg häst för hand. Och i galoppen vart det inte perfekt, men jag jobbar på't. Det blir bara bättre i alla fall. Det konstiga är att jag har ridit honom så många gånger, men bara en gång för tränre o.O Inte okej!

Fick i alla fall veta en att Ebba har slutat på hoppningen så jag får komma tillbaka till orginal gruppen :D Yey! Så vi hoppade bågar och ett stigsprång idag. Dusty var inte helt lugn kan jag säga. Anki tränar henne för KM i dressyr så hon har inte hoppat så mycket på sista tiden, så när hon såg hindrena så sprang hon i sidled, sköt ut både bogar och bakar så det såg inte så snyggt ut första gångerna i bågen, men när Anita höjde några hål och gick det mycket bättre, då fick vi hoppa på sex språng också så det vart ju lite lättare, innan skulle vi ha sju språng. När vi hoppade oxern på slutet så toh flickan verkligen i. Hindret låg nog mellan 85-90 och ojojoj, so hon välvde ryggen och verkligen flög över. Asså det var verkligen som att flyga och dessutom har hon fått en ny sadel som är super mju och bekväm. Jag hoppas hon får behålla den! Älskar verkligen min Donna! Men hon är ju klantigare än mig, när vi kom upp till stallet så blödde hon från ett skavsår från hennes senskydd. Stackars fisen!
Okej, nog om det nu...

Kollar iaf på spiderman 3 nu, pappa sover i fotöljen bredvid och hunden ligger och myser i soffan :)
Åh, mina ögon svider från linserna, längtar tills mina glasögon kommer! :P Dom e snygga i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar