tisdag 23 november 2010

Jon

Fick ju rida ute i snöovädret. Men det var inte så farligt som jag trodde, jag frös inte någonting förutom i ansiktet där snön blåste. Natta hade i alla fall fått Knäcken till att ge mig Jon ute. Så jag var beredd på att han skulle busa och bocka, men han var jätte mysig och jobbade jätte fint! Bara efter något varv i trav började han söka sig neråt och tugga på bettet. Så trodde Knäcke att jag hade smygtränat, och det har jag ju :P Haha, bara för att min sits var mycket bättre. Så tyckte hon att han var väldigt fint ihophållen så började han gå på tygeln så..aa..det var bara så mycket om gick bra. Fick jätte mycket beröm och han var helt underbart mysig att rida! Till och med i galoppen så gick han på tygeln jätte fint och busade inget alls. Och det är ovanligt!
Men red inte hela timmen, knäckis fick nog och avbröt efter 45min för det var sån oväder :P Men det funkade att rida i alla fall.
Så jag gick och kollade på Nattas lektion ist, och det första hon sa var; Har du ramlat av? o.O Hahaha..

Så nu sitter jag här och dricker glögg med familjen och kollar på desperet house wifes..ska snart kvällsfika och ducha :)

På fredag är det globen som gäller, hoppas jag hinner hem till hoppningen! Hoppas, hoppas, hoppas!

Ha det bäst, ponny o häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar