torsdag 18 november 2010

Glögg och pepparkaka!

Wihihi!!! Nu är det juletider! Man kan sitta och dricka glögg och äta pepparkakor medans man ser snön falla utomhus :) Mysigt!

Hade teori och ridning idag. Vi pratade om ställning och sjukdommar :P Så hade vi dressyr utan stigbyglar idag. Red Snake igen, tycker han är ganska nyttig att rida på, triv med honom på något sätt :P Fast jag brukar inte falla för den typen av häst, lite lat och långsam. Men han är villig att jobba så på slutet fick vi til det riktigt fint. Tränade halvhalter och stälning fick ganska mycket att tänka på så huvudet snurrade ganska mycket efter ett tag.
Ungefär så här låter det i huvudet; Ställ, halvhalt, rakrikta, halvhalt, ställ, böj, hörn, halvhalt och rakrikta. Så har man ca 3 sek att utföra allt på en gång...Ja, det var lite att hålla koll på :P

Så fick man skynda sig ganska mycket hem för jag skulle laga mat idag, så när jag kommer hem och har fixat maten är ingen i familjen hemma. Kul, väldigt kul! Så fick fixa allt så kom syster hem så började vi äta, så kom mamma hem när vi var klara.

Nu ska jag chilla lite med glögg och fundera ut lite sker i mitt liv...Man måste ju ta itu med problemen ibland. Skönt att det är helg snart, men orkar inte åka till apu:n imorgon och frysaarslet av mig..no,no i just don't. Men jag kommer att åka i alla fall..saknar Dusty + att det är ganska kul när man väl är där..trivs ju, det är som mitt andra hem så man saknar det när man inte varit där på ett tag :)

I Love You, now get out of my head!
Stupid boy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar