tisdag 21 september 2010

Åt tjotaheiti!

Hoppträning utomhus på en lerig bana är inte så roligt som det låter! Särskildt inte på en häst som sticker ut åt alla håll! De var ju blåsigt och stökigt runt ridbanan också så hon skyggade ungefär 4 gånger varje varv. I början var det bara att hålla sig kvar och driva så hon fick tänka på annat men mot slutet så började hon verkligen koncentrera sig och jobba riktigt. Vi gjorde lite volter i hörnen och då sökte hon sig framåt/neråt och fick en fin hållning, kanske inte helt genom perfekt men bra för att vara hopplektion. Men det som var synd var att så fort jag hittade det dära neråt suget på henne så skulle vi hoppa så då han jag inte fånga upp det tillräckligt mycket :( Förövrigt så var det Orlanda jag red :P

Efter ridningen skulle jag igentligen hem till Bea för hon fyller 18 idag, men mamma kom lite sent så tog det nästan 10 minuter att åka hem så jag skulle inte hinna med bussen så vart jag så stressad, så istället stannade jag hemma, men jag var ganska sur ett tag tills jag fick i mig lite mat :P Jag kan vara så löjlig ibland!

Imorgon är det skolkort :P


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar