fredag 6 januari 2012

Markarbete!!!

Red Dusty..no surprise!
Jag kände för att rida barbacka och så vart det!

Vi började jogga igång på långa tyglar...skuuumpigt! ;)
Så när vi tog tyglarna så började jag ta i henne lite så som jossan visade och plopp sa det så var hon i form och gick där super bra!
Det var som att sitta på en helt annan häst och hitta knapparna direkt!
Känndes så skönt, så länge som jag längtat, väntat och kämpat för att hon ska gå sådär bra så bara klickar det helt plötsligt!

Vi gjorde lite ställnings övningar och galoppfattningar.
Sen kom vi till "hoppningen" som bestod av en serie bommar som sedan blev till upphöjda bommar och sedan till kryss :P
Haha..hoppning!
Hon "hoppade" bra, men jag höll ihop lite dåligt och Dusty var väl inte jätte koncentrerad på de små hindren :P
Men jag är bara så himla glad att det där med formen har kommit fram nu!
Underbart verkligen!

Moa var snäll och tog lite kort men ingen av oss fattade inställningarna så de är lite suddiga :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar