måndag 23 januari 2012

Dressyr ute i snön :)

Hihi, fick rida mysiga Midde idag :)
Seg som attan men jädraanama så gick han jätte fint!
Men man fick inget gratis, det kan jag lova er!

Red ute i den nyfallna snön, fint underlag just nu!
Gjorde lite öppna, lite bogen in, bakdelsvändningar och så.
Jätte mysig i både skritt och trav (när han väl trampade på) men galoppen var lite sådär.
Världens minsta sadel och ponnygalopp så nej, jag satt inte helt stilla. Ställde mig upp efter ett tag för jag hamnade ovanpå bakvalvet..inte skönt!
Men väldigt nöjd!
Anki hade aldrig sätt honom gå i form tidigare så det är nog inte så ofta han gör det :/
Men efter galoppen så fick han lite mjölksyra, bet tag i bettet lite och hade lite jobbigt med att sänka sig..tror inte att han går i form så ofta jag häller :/
Men nog vill jag rida honom igen allt! :)

Hihi, fin ponny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar