fredag 20 januari 2012

Lagar mat!

Är hungrig nu..går och små äter godis och chips medan jag väntar på att maten ska bli klar.
Sen ska jag packa till imorgon..snacka om sista minuten!

Hoppningen gick i alla fall jätte bra!
Verkligen!
Dusty var grinig i boxen, jag tycker alla hästar verkar vara så griniga just nu..
Men det kan man inte göra så mycket åt. Ända stunderna hon var glad var när jag kliade henne..i övrigt var hon inte alls på mys humör!
På uppvärmningen sen försökte jag jobba lite med formen..men Anita ger mig inte tid till det :P det är ju ändå hoppning och inte dressyr.
Jobbade med att korta och längs galoppen också, det fungerade (efter lite övertalning) bra!
Sen till själva hoppningen, där jobbade vi med olika anridningar.
Och himlar vi kom prefekt varje gång!
Ja, förutom två överdrivet långa hopp mot slutet :P
Började på en oxer i trav..skit bra!
En kort anridning mot oxern..super!
En anridning i sväng..skit bra!
Lång anridning..jätte bra! Kom dock lite nära en gång!
Sist skulle vi hoppa oxern igen.
Galoppen var bra, och jag tryckte på så bestämde hon sig att hoppa av tidigt och jag trodde hon skulle trampa om..men jag hängde med någorlunda :P
Vi fick ta det igen men då blev det bara dubbelt så stort :P
Haha..men såå duktig är hon!
Och hon tyckte det var super roligt också, hon drog lite efter hindrena och "bockade" om man nu kan kalla det för bocka när hon gör det :P
Nej skit grym träning helt enkelt!

Nu ska jag äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar