måndag 2 januari 2012

Bästa dressyrträningen på länge!!

Vi fick rida för Anki idag, vilket jag tycker är helt okej för hon kan hitta på så roliga övningar och sådär..

Vi började att skritta och trava fram utan stigbyglar.
Gjorde lite framdelsvändningar och sådär.
Jag var lite borta, hade ingen riktig känsla för hur hon var, bara avslagen typ.
Sen tog vi lite galopp och hon började faktiskt ta stöd på bettet och sänka sig så efter det kom hon loss jätte bra och var jätte på, på ett bra sätt!
Gjorde lite ökade och minskade volter i skritt och där fick jag igenom formen ordentligt och efter det var hon väldigt lätt och mjuk.
I traven sen skulle vi öka på diagonalen och sååå bra det gick. Hon sköt verkligen på med bakbena!
Underbart!
Sen skulle vi vända in på medellinjen och göra halt, även det gick bra!
Sist skulle vi rida dem lite lång och låg och woah! Vad skönt det kändes, bakbena jobbade, ryggen höjdes och hon sänkte både huvud och hals framåt neråt och så skönt det kändes.

Asså min lättnad är att känna att jag kan rida henne bra så hon inte bryts ner.
Och det känns så skönt med ett sånt här pass där man bara känner att man inte är värdelös!

Efteråt var hon svettig och trött, min pärla! Om hon någon gång förtjänat godis så gjorde hon det idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar