söndag 2 januari 2011

Unite 11

Ja, det kan bli lite mycket att skriva om jag ska berätta allt men ska försöka att bara ta det viktigaste :P

Ska kanske börja med att säga att Unite är en kristen nyårs festival för ungdommar.

Onsdag:
Vi var några stycken som åkte tillsammans i en buss till Västerås i alla fall. Den var riktigt kall så vi satt där med filtar :P
När vi kom fram så gick vi på möte med Jonas Helgesson, han pratade om tacksamhet. Riktigt bra! Sen skulle vi åka till våra sovsalar och fixa där, så fick alla från gävle en hel egen byggnad och vi var bara 6 stycken o.O
Sen var det konsert med Elefant. De var riktigt bra!
Sen var det lite häng och efterfest i källaren.
När vi skulle gå och lägga oss så insåg jag att jag inte hade någon propp med mig till min luftmadrass så jag fick gå och leta efter en madrass, men det jag hittade var en kil. Ni vet en sån där stor mjuk madrass som man har vid idrotten fast den var sne och kil formad :P Men det funkade i alla fall.




















Torsdag:
Nästa dag fick vi frukost från donken, funkade väl rätt så bra. Sen var det morgon möte med Jacob Frankner och Maria Ceder som båda pratade om äkthet.
Sen var det lunch: donken. Det var nämligen såhär att Unite var sponsrade av donken så när vi fick frukost och lunch så fick vi donken mat, sådär lite halv kall och avslagen :P
Efter de så var det stadskampen. Där det var flera olika städer som hade anmält sig så lottade de ut fyra som skulle göra upp om bästa staden. Så vi hade anmält Gävle. Så skulle jag, Sara, Tomas och Leo ställa upp mot Sandviken, Stockholm och Kalmar.
Då skulle jag möta tre andra tjejer på en tävling.
Då skulle vi stå på en uppblåsbar plattform och åvan på den satt det två fyrkantiga, hårda kuddar som vi skulle balansera på samtidigt som vi skulle slå ner den som stod mitt emot med en stor kudde. Och jag skulle först möta en tjej från sandviken.
Och jag hade inte tagit med mig någon astma medicin till unite. Så det vart väldigt ansträngande att stå där för det var väldigt mycket fysiskt.
Men jag måste säga att alla tjejerna hade dålig balans förutom hon från sandviken, de andra två stod och skakade som löv. Men vi stod där ganska länge för jag fick ijnte ner henne och hon fick inte ner mig. Men jag tyckte det vart jätte jobbigt så jag vart irriterad tillslut och ville få ner henne. Men vi stod bara där och skrattade mot varandra :P
Men det vart riktigt jobbigt med andningen så jag försökte kolla efter Gävle gänget för jag behövde bryta men fick aldrig syn på den så slog ner henne istället och trodde att jag skulle få vila lite.
Men tji fick jag för jag skulle ju stå i final direkt istället. Men då var jag bara trött och ville inte stå där något mer så tog ner henne på två slag och nästan sprang ner till golvet, var inte änns glad, jag vile bara ha luft. Men när jag kom ner så mötte Olivia och Jenny mig på vägen. Så olivia frågade; mår du bra? Och jag skakade på huvudet och kolapsade rakt på golvet.
Det var lite läskigt för jag kunde inte andas, jag hörde bara massa filk som skrek och mig själv försöka skrika, och mina ben sparkade men jag kunde inte röra på mig utan det var liksom automatiskt, som kramper. Sen lyfte de upp mig och tog ut mig, kunde nästan inte gå och alla stirrade. Men sen kom Anna-Sara springande och massa sjukvårdare. Och all var bara kaos. Men jag fick komma in i ett vilo rum och sätta mig, och dricka lite vatten. Så kom andningen tillbaka och vi gick in till tävlingen igen. Gävle slutade i alla fall som trea av alla lag och Kalmar vann.

Sen var det workshop och efter det konsert med Hansam, Älska Mats och Soundpicture.
Sen var det kvällmöte med Josef Barkenbom som talade om att inte bli lurad på livet.

Och på kvällen var det stor rock konsert med Smash into Pieces. De var superbra men jag vet inte om jag skulle lyssna på dem om de inte var live. Sen var det efterfest och lite så men vi gick till sovsalarna och duchade och sov så vi skulle orka vara vakna på nyår.






















Fredag:
Så var det möte med David Niblock som pratade om rädsla och Abs Niblock som pratade om "Vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra". De var väldigt roliga att lyssna på!
Sen åt vi lunch och gick på talang jakt på unite. Det var super roligt. Massor med roliga bidrag, men de som vann tyckte jag mest om, de sjöng "bamse och lilleskutt" sången. Vet inte vad den heter på riktigt. Men efter det så var det workshop. Och sen konsert med Sunrise Access. Säger bara OJ! vilken energi på scenen! De var både roliga att kolla på och lyssna på, de hade liksom lite olika genrer på sina låtar och bra texter. Min typ av musik. Har lyssnat på myspace på dem och blir bara mer och mer fäst vid musiken. Kanske ett plus i kanten att pojkarna ser bra ut också ;) Haha..
Efter dem spelade Miss Grace.
Sen var det kvälls möte med David Niblock där han pratade om att "Vakna" det var nog mitt favorit möte, eller ett av dem i alla fall.
Sen drog partyt igång med Nyårsfest och massa spex och fulaste dans tävling, men det här åter var jag inte med. Tyvärr, det räcker att skämma ut sig ett år :P Men det var riktigt röj och mycket dans ändå. Kul, kul!
Sen var det worship unplugged, och jag måste bara säga att lovsången det här året var riktigt grym! Azum! Försäker hitta alla låtar på spotify men de flesta hittar jag inte :( Synd det! en går och sjunger på dem i alla fall :)
Sen var det bara att gå och lägga sig, runt fyra så där :P Men det var lagom sent ;)



















Lördag:
Vaknade och fick donken till fruckost igen :) Mumsigt!
Senvar det avslutnings möte med Per-Johan Stenstrand. Sen var festivalen slut och vi åkte hem. På vägen hem tannade vi och åt på donken och efter tre dagar på bagel och bigmac så tog jag chicken bites istället för hamburgare. Man vart lite trött på den maten efter första dagen :P

2 kommentarer:

  1. Jag vill åckså ha en sån madrass och ha i min säng hemma i stockholm Daniel

    SvaraRadera
  2. Kan man ha en madrass från idrotteni en säng blide sörnt i sängen då från Daniel i stockholm

    SvaraRadera