onsdag 5 januari 2011

Dusty "Love" Lanzo

Träningen gick ganska bra.
Vi hoppade men ville egentligen reda dressyr men det funkade det också. Vi hoppade en serie på 40 och 70 och sen hoppade vi sockerbits hinder. Man såg att flickan kollade lite på dem men hon hoppade iaf. Men Diva hoppade inte och Moa hade lite svårt med att få henne att gå lungt. Så vi testade att jag fick hoppa före henne så hoppade hon direkt efter. Och det funkade bara det att Dusty vart så stressa av att ha Diva u rumpan så hon visste inte riktigt vad hon skulle göra. För jag ramade in framdelen men hennes rumpa gick som en umiboll överallt för hon ville inte ha Diva så nära..haha..det låter så konstigt men vi asgarvade allihopa. För det såg så roligt ut. Men det gick bra allting.























Mot slutet skulle vi hoppa en enkel oxer och man kände på henne att hon var trött för hon hr gått fyra hopplektioner på två dagar + idag. Tycker inte det är okej att göra så. Men hon tvekade lite och visste inte om hon skulle orka. Men hon hoppade i alla fall. Men sen så höjde vi och hon hoppade, så höjde vi lite och hon hoppade sjukt fint och stort så Natta ville höja en till. Men nej du, vi kom i jätte bra galopp men jag kände att hon inte kommer hoppa, så försökte tagga henne men hon tvärnitade rakt in i hindret och jag flög över hennes hals. Landade framme på huvudet typ och slog huvudet i något, jag tror det var bommarna eller något sånt. Så jag var ungefär 1 cm från att ramla av så jag typ höll henne om halsen så började hon gå iväg och nästan trava..haha..sträkte vaden lite men inte så farligt. Men vi sänkte och försökte igen för man kännde att hon var riktigt trött, men hon vägrade igen. Men när vi la det på 70 ungefär så hoppade hon fint och det var sista. Lilla gumman var ju så trött.
























Men hon var super duktig och gjorde sitt bästa, as always! Sen tog hon kitt äpple, jag fick typ tre tuggor sen skulle hon ha det, vart typ sur när jag inte gav henne något :P
Jag vart faktiskt ganska trött också och fick ont i huvudet..
Nu ska jag ducha sen ska jag träffa Sara så ska vi övernatta i kyrkan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar