torsdag 13 januari 2011

Hilma..

Hade riddag på Lervik idag, hade super roligt med Jullan och alla andra!
Hade ridteori (kollade på film) och sårskador.
Fick smaka en godis av Jullia så var det nötter i den så min läp svällde upp och min hals..ville inte säga något för jag hade glömt medicinen hemma men det vart svårt att andas så fick nästan lite panik där ett tag..men det gick ner..som tur!!!

Fick rida Hilma på dressyren. Jag förstår inte grejen med att ingen tycker om henne..tyckte hon var super mysig. Bara man fick fram henne på uppvärningen så gick hon som en gud sen. Hon har en tendens att flyta iväg och skjta ut bogen på volterna dock och hon överböjersig lätt..men annars så ;)
Min första tanke när jag fick henne var "Idag kommer hon inte gå iform - no way!" Men tji fick jag för visst fick hon en fin ställning i nacken och motor i rumpan! Men hon orkar ju inte jobba ibland så då kastar hon med huvudet så man flyger upp ur sadeln :P Knäppis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar