lördag 12 juni 2010

Tältning..

Jag, Hanna och några till tältade i Smörnäs Fre-Lör. Det var pissigt ska jag säga. Det regnade hela kvällen så man kunde inte göra så mycket. Vi hade hyrt ett militärtält (tolvmanna) som boysen skulle sova i men vi kunde inte sätta upp det, hon som vi hade hyrt av visste inte heller hur man gjorde och det fanns inga instruktioner att följa. Men vi fixade det tillslut fast det såg lite muppat ut. Vi grillade hamburgare i alla fall och spelade kort. "Sanning eller konka" (den stygga versionen) kom också med på ett hörn och "Jag har alldrig!". Vid midnatt var det ganska flummit och myggigt så vi gick in i stora tältet. Jag var så trött att jag tog en filt och några kuddar att vila på. Efter ett tag så gick några och lade sig medans andra började spela poker. Det spöregnade utanför. Tillslut gick jag in till mitt, Hannas och Beas tält och försökte sova. Men det gick inte så bra. Det hade regnat in i tältet så det var blött lite överallt, mina kläder var blöta och det var iskallt. Jag fick frossa efter tjugo minuter och började hacka tänder. Jag försökte att lägga mig helt under sovsäcken men det vart syrebrist. Sen gick luften ut ur min madrass. Efter ett tag vart jag halvt medvetslös och kom in och ut ur det varannan halvtimme. Ingen annan av tjejerna kom så jag fick sova ensam :P Efter att jag vaknat kl fyra så bytte jag till torra kläder, en extra tjocktröja och Hannas madrass. Det var en riktigt risig natt alltså. På morgonen vid sex-tiden kom Bea sen vaknade vi kvart i åtta. Det spöregnade fortfarande och det var askallt! Min frukost bestod av grillad korv, en banan, marabou polka och fanta. Sen ville jag hem, och de flesta hållde med mig, så vi skyndade att städa allt och ta ner tälten. Sen ringde vi mamma om skjuts hem. När vi var hemma fick vi frukost igen, rostade mackor med varm oboy :P Sen duschade jag, bytte lakan i min säng, tog bort extrasängen, dammsög, satte upp gardiner, skakade mattorna i mitt rum och rensade i min garderob. När mamma kom hem från jobbet hade hon köpt hem kina mat :D Mums! Det är fortfarande apkallt och kylan går ända in i benmärgen. Äckelkyla! Gå och dö! Nu ska jag ligga i min säng och kolla på film :)



Såhär se jag ut när jag dammsuger btw :P


















Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar