söndag 27 juni 2010

ACTS 2010

VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG!


SÖNDAG: Vaknade klockan sju, packade klart alla väskor och sen åkte familjen till Mormor och Morfar. Vi stannade där till klockan fyra sen åkte vi mot Gnarp. Kom fram vid ungefär halv sex. Käkade mat och kollade in i rummen. Sen blev vi indelade i lag. Mitt lag var PURPLE :) Sen tävlade vi (RED vann)och så hade vi lite fri tid. Senare på kvällen var det Worship, alltså lovsång och bön. Sen så var det sova :) I mitt rum bodde jag, Hanna Hellström, Sara Mårtensson, Esther Bergström, Carro Larsson, Camilla Larsson,Andrea Larsson, Desire Larsson, Hanna Ersson, Amy Olsen, och Rebecca Dodd. De två sistnämda är Amerikaner och det är bara Carro och Desire Larsson som är syskon.

MÅNDAG: Frukost. Sen hade jag workshop: Dans. Vi fick lära oss en lätt koreografi som vi skulle uppträda med i ett drama sista dagen. Sen lunch och fri tid :P PURPLE hade Äventyrs Ladan som grupp aktivitet på eftermiddagen. Där red vi på tjuren, körde gocart och Paintboll. Sen var det middag, möte, tävling (PURPLE vann tävlingen) och Worship. Jag tar alla dagar kort så blir det inte så långt. Man träffade såklart massor med människor och fick många nya kontakter :)

TISDAG: Frukost. Workhop Dans. Vi fick välja om vi ville dansa den lätta koreografin eller börja på en svårare. Jag valde den svårare, det gjorde också Adde, Evelina, Clara och Abby. Sen hade vi lite fri tid och lunch. Sen hade PURPLE kanot som aktivitet. Jag paddlade tillsammans med Sara M. Det var mysigt i början men sen vart det bara jobbigt. Kan säga kortfattat vad som hände, Jag sjönk ner tjugo centimeter i lera, det kom massa larver över mig, tre kanoter började tävla med oss, en kille kastade lera på mig. Sen var det middag, möte och tävling. BLUE vann den här gången :) Sen var det Worship. Då var det massa människor som bad för Camillas fot, för hon hade stukat den innan lägret så hon gick med kryckor. Sen när de var klara så kunde hon gå utan kryckorna :O Det var bara hennes knä som var svällt men foten var helt bra.

ONSDAG: Frukost. Workshop Dans. En av ledarna var hos tandläkaren så vi fick lära oss en helt ny koreografi som vi skulle visa på Talangshowen på fredagen. Det gick fett bra om man tänker att vi fick in hela på en halv timme. Vi var så försenade på morgon så vi hade bara en timme på oss att träna. Sen lunch. Dagens aktivitet var Team Challange. Det var så sjukt kul! Efter åt sa ledaren att vi var det bästa laget som hade varit där. Sen middag, möte, tävling (GREEN vann) och Worship.

TORSDAG: Frukost. Workshop Dans. Alla bara präntade in alla danser. Sen lunch. Sen skulle PURPLE till stranden :) Sen Middag, möte, ingen tävling och Worship. Efter som vi hade ganska mycket fri tid fast det kaske inte låter så, så gjorde vi ganska roliga lekar, Tillexempel; Ninja var väldigt populär :)

FREDAG: Frukost. Workshop Dans. Vi hade väldigt lite tid att öva på för vi skulle öva tillsammans med drama gruppen efter som vi skulle dansa idramat. Det var fett nice att dansa på scenen. Sen Innan lunch så övade vi dansen på en balkong typ inne i huset som vi bodde och så stod det folk nedanför och kollade och filmade :P Sen så åt vi lunch sen åkte alla lag ner till stranden och firade midsommar och hade roligt. När vi dansade runt midsommarstången som fanns där så klev jag på massa små taggbuskar och efter som jag var barfota så lät sången ungefär såhär: SmAJ grodornAJ, smAJ grodornAJ, eAJ, Lustiga att AJ! Och alla Amerikanare tyckte det var jätte rolugt att dansa där :P Sen åkte vi tillbaka och åt middag. Sen så var det möte och drama. Dansen gick Asbra! Och dramat var så sjukt bra! Sen var det talangshowen. Det var ganska många som var med. Rebecca Dodd sjöng tillexempel "Fångad av en stormvind" på svenska :D Våran grupp; Dans crew, dansade och Jocke Fagerhov sa "Jag älskar ost". Camilla, Sara, Nathalie, Clara och Maja sjöng och Kevin beatboxade :) Sen var det Worship. Och så fick vi vara uppe till två :P men vi somnade inte förren fyra för vi tängte sticka ut men killarna och Hanna bangade :P Eller jag hanna sov :P Så det blev inget.

LÖRDAG: Frukost. Vi packade undan och städade i rummen. Sen så hade vi dans realise i kyrksalen tills alla skulle hem. Så hämtade mamma och pappa mig och bror.

Förövrigt så är det här talangdansen. Jag är den som står i miten längst fram...



Och så nu idag då så har jag typ suttit och knoddat igenom Toy Story 1 och 2 :D Nördfaktorn är hög! Men sen så har vi haft besök och jag har hängt tvätt och sovit. Känner mig lite som en vandrande zombie :P Men nu ska jag faktiskt duscha och sen vet jag inte vad jag ska göra :P Jag är desperat efter Vampire Diaries!!!

Btw: Jag träffade någon på ACTS som jag tyckte var snygg förra året :P Men kände inte igen honom förren jag kom hem igår :P That sucks!


Pease & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar