tisdag 15 juni 2010

Flopp..

Jag, Moa(1) och Moa(2) skulle sova hos Ebba från måndag till tisdag. Jag cyklade från sätra till bomhus där hon bodde, sen kom Moa(1). Vi hoppade lite studsmatta och pratade och lite så. Sen hämtade vi Moa(2) vid bussen. Vi åt mat (grillad korv och pomfritt) och efterrätt (sommarpaj). Sen badade vi i poolen, det var iskallt, ca 17 grader bara. Men vi badade ett tag i alla fall. Sen gick vi in och duschade varmt. På kvällen fixade vi sängarna och hämtade filmer som vi skule se. Vi pratade lite och hade mysigt med chips och läsk. Sourcream, onion and pepper is tha shiet! Sen kollade vi på "Män som hatar kvinnor", inte lika bra som boken tycker jag, men vilken film är det! Sen fick Ebba för sig att hon skulle bli full för första gången, så hon hämtade cider, öl och vin (vitt och rött), som vi drack lite av. På det som vi drack så blir man inte full det var så lite procent och inga stora mängder, men Ebba vart full i alla fall :P Tok höna! Men hon vart jobbig. Hon började rulla runt till alla sängarna och typ nöp oss och skrattade åt massa saker. Det jobbiga var att hennes pappa sov där nere och det fanns ingen dörr mellan rummen, så han hörde ju allt. Moa(1) skulle upp tidigt på morgonen och Ebbas pappa skulle skjutsa sin tjej till tåget kl halv 6 på morgonen. Och ingen kunde sova. Tillslut vart det så jobbigt att jag hotade med att hämta hennes pappa. Då gick hon ner och lade sig i soffan istället. Men det var där som vinet fanns så efter en minut kom hon upp med hela dunken och sprutade det rakt i munnen. Det luktade jätte mycket för hon hade kastat ut massor i sängarna också. Jag skulle gå och få ner henne igen så spottade hon ut allt vin på mig. Jag mådde så sjukt illa för det luktade jäst om hela mig, och alla var så trötta och jag var hungrig. Hennes pappa vaknade såklart och tog hand om henne, men ingen av oss kunde sova. Ebba hade sagt rasistiska saker mot mig och gjort illa båda Moa och sakt mycket fula och känsliga saker till Moa(1). Så jag var väldigt pisst off, Moa(1) grät och Moa(2) visste inte riktigt vad hon skulle göra. I alla fall, så när klockan blev fem tog jag och Moa(1) cykeln och cyklade till Ica i bomhus, där hoppade hon på bussen och jag cyklade hem. Innan vi åkte så erbjöd Ebbas pappa oss skjuts, men vi tackade nej. Jag kom hem ungefär vi 6, det var tur att pappa var vaken annars så skulle jag ha väckt hela huset när jag kom hem. Jag gick och lade mig uppe hos mamma i alla fall och somnade jätte fort. Sen på morgonen så ringde min mobil och jag trodde att det fortfarande var natt och att mamma sov så ja sprang upp och tog mobilen så den inte skulle väcka henne, så var det hon som ringde från jobbet :P Sen gick jag ner och åt frukost, kollade på film, Herkules :) och nu ska jag hänga tvätt, poppa pop corn och kolla på Twilight och New Moon, sen sova.

Btw bilden målade jag idag :)


Peace & Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar