söndag 11 mars 2012

Trött efter en lång dag, nu väntar plugg!

Är as trött, nästan så jag vill sova nu på en gång men måste plugga hovvård. Och då menar jag verkligen plugga!!!

Red med Esther. Fick rida en liten isis kille vid namn Funi.
Super mysigt område att rida på i alla fall!
Vi skrittade och travade lite sen skulle vi galoppera en bit och det första Funi gjorde var att bocka xD
Men det var inte så farligt så jag satt kvar i alla fall!
Galopperade tillbaka över fälten och sen gick vi en bit i skogen, hoppade en stock och sen kom vi tillbaka till samma ställe där vi travar innan.
Nu galopperade vi där istället och det blev ett par fler bocksprång, vände och raceade tillbaka till skogen.
Esther satt ju på en större häst med lite längre ben och sådär men vi drog på så vi kom ikapp henne :)
Det gick riktigt fort kan jag lova!!
Super kul! Travade genom skogen, över stocken i galopp, skrittade till baka och gjorde likadant en gång till.
Man kände tårarna som kom längs tinningarna för det gick så fort med blåsten!
Jätte kul tyckte Funi!! Blev lite bockningar nu med :)
men han tyckte det ju var roligt så det gjorde inte så mycket :P
Red sen längs vägen, kom in i skogen och travade där sen raceade vi sista biten. Innan vi skrittade hem igen :)
Hästarna tyckte det var as kul! Och det gjorde jag med! :)

Åkte till kyrkan sen och nu är jag hemma så...plugg time nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar