lördag 24 mars 2012

Första ute träningen! :D

Idag var utebanan exemplarisk så hoppade ute för första gången efter vintern! Hästarna var riktigt taggade och Dusty tyckte det var askul!

Vi gjorde inte någon direkt övning bara hoppade lite. En oxer i trav, ett räcke med omhoppningasvängar, böjd linje och enkel hinder. Bara så hästarna skulle få hoppa av sig!
Dusty var jätte duktig och vi fick en riktigt fin galopp!! :)
Inte mer än rätt tycker jag så som vi har slitit och kämpat med den galoppen, men tycker det sitter riktigt bra nu!
Ett litet missöde blev det dock. Jag red på volt och Martina på Hobbe kom snett fram ifrån mig så vi red lite för nära varann. Egentligen inte alls så jätte nära men nära nog för att Hobbe skulle kunna sträcka ut bakbenet och nudda Dusty på nosen. Usch! Inte bra!
Satt av och kollade, inget märke eller något. Så fortsatte rida, inga konstigheter.
Tyckte dock hon var lite svälld på överläppen när vi kom upp till stallet men det kan också bara vara jag som inbillar mig.

Har myst med familjen och duschat så nu ska jag sova!
Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar