torsdag 22 mars 2012

Alla prov avklarade inför lovet!!

Yes, skrev provet idag och det gick bra! Kom ihåg det mesta av vad jag läst och själva provet var inte så svårt som jag trodde men det blev mycket skrivande! Ca 8 sidor -.-' men nu är jag klar med alla prov!
Två veckor framåt ska jag ha praktik hos Erika Persson :)
Kul det!
Sen är det lov, känns ganska bra faktiskt! Men har en hel del uppgifter att göra under praktiken i alla fall :/

Ridningen idag var lite sisådär.
Jag var inte riktigt nöjd med allt men det tar sig väl!
Vi tränade inför hästskötarexamen och skulle rida fram en häst, jag red Pipen. Sen skulle vi byta häst med en annan då blev det Pascal och sen tillbaka till Pipen igen.
I början blev det bara lite uppvärmning. Jag hade aldrig ridit henne förr så jag fick inte riktig kläm på henne. Men sen red jag Pascal. Han var lite mer massa att rida men det gick väl hyfsat i alla fall. Mot slutet där så blev han bättre när jag låg på volt och kunde kontrollera mig själv, då fick det bra med honom också!
Sen tillbaka till pipen. Lite springig men mjukare än Pascal. Låg på volt största delen här med och hon blev lugnare och gick fint den delen av passet i alla fall.
Sisådär nöjd men ja, det kommer!

Har lite kvälls mysigt nu innan jag ska lägga mig (tidigt om det går) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar