lördag 31 mars 2012

Hoppningen!

Hkn gick bra om än så blev jag lite trött av den.

Hoppningen var ute. Dusty var så otroligt glad och pigg så det är inte sant!
Vi red fram själva så jobbade lite volter och krummelutter. Det är sååå skönt att kunna öka galoppen på långsidorna. Och otroligt vilka ökningar vi fick. Jag kände hur hennes bakben sköt ifrån så otrolig känsla och hennes glädje! Priseless!! :)
Hoppade fram på ett litet räcke. Sen en linje med tre hinder som formades som ett svagt S. Dusty blev så taggad att hon liksom skuttade och försökte bocka. Inte för att hon är bra på det!
Men jag skrattade så jag nästan inte kunde rida.
Men Dusty tog super stora och fina språng, helt underbar var hon idag!
Sist tog vi ett räcke på en ganska snäv sväng.
Jag red som en smurf, kände jag. Lite okoncentrerad men med mycket glädje!
Dusty fortsatte vara superglad i boxen efteråt. Vi delade till och med på ett äpple ;)

Nu sitter jag hemma hos Sara i hennes soffa och kollar på film!
Imorgon åker jag med Esther till hästbo och rider lite :) Kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar