onsdag 21 mars 2012

Dagens Leif träning!

Red Sambucca, eller lakritssprit som det betyder :P
Helt okej!
Hade lite bättre koll än förra veckan!
Vi red fram lite själv först. Sen trimmade vi lite på volt i trav och galopp, red även lite bommar där.
Travhoppade sen en böjd linje. Jätte skönt att trav hoppa henne då jag inte alls trivs med hennes galopp :P
Det gick bra, men hon drog lite åt vänster och jag visste inte riktigt hur jag skulle parera det.
Sist hoppade vi en kombination där vi först skulle hoppa sista hindret från fel håll snett så det blev som snett igenom först och sen kombinationen från rätt håll.
Det blev lite knas!
Hon drog kraftigare mot vänster här och jag fick henne inte fram ordentligt.
Första gången blev det lite för nära in och stopp på andra. Bara att radera och börja om!
Drev mer men det blev knackigt på första och snett.
Så Leif la upp sneda bommar på vänster sida då blev hon sur och stannade första istället.
Tog det några gånger till men sista hoppade hon rakt och vi kom rätt på första, det blev dock lite trångt ut men det gör inget!
Nöjd i alla fall, fick kämpa lite men det har jag inget emot.
Bara galoppen som är lite jobbig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar