torsdag 3 november 2011

Vi skulle ju inte gå!

Hejhej, hola!
Käkade frukost på stranden idag, hur mysigt var inte det! Men tyvärr inte lika gott som på caféet nere på hörnet!
Idag sa jag och mamma att vi inte skulle gå så mycket, utan ta bussen till en galleria och shoppa..
Jo men visst! Bussen gick inte tydligen så tog en annan, till en jätte fin, JÄTTE stor park upp på ett berg. Gick flera kilometer!
Men fick väldigt bra utsikt över staden!
Så ont i fötterna fick man, somnade på bussen på vägen hem!
Gick iaf i lite affärer på vägen hem och hittade faktiskt riktigt bra grejer! Skor och tröjor. Imorgon blir det till att leta byxor tror jag!

Sen hade jag och mamma våran stil av siesta (lägga sig på hotellrummet och läsa!)

På kvällen gick vi ut och käkade, ville ha pizza men det slutade med focatccha (?) på nått dåligt litet fik :/ en mindre besvikelse faktiskt!
Gick iaf vidare till en irlänsk pub som vi blev inbjudna på.
Mysigt, men lite folk tomt :P jag och mamma hade roligt iaf!
Så när vi suttit där i kanske 30-40 minuter kommer en kille som suttit i ett hörn fram till oss och frågar på osäker engelska "Are you from around here?"
Och mamma spisar av honom med ett bestämt "NO!" och den stackars pojken vart nog lite smått rädd och backade ifrån oss med ett nedslaget "Okey, sorry..."
Tyckte faktiskt synd om honom!
Jag ska säga att det inte är lätt att vara ung tjej i Spanien, men det är inte lätt att vara tonårspojke runt min mamma häller!

Imorgon hoppas jag det blir lite mer livat, ska försöka hitta ett ställe som spelar live musik, men kanske inte är så lätt på en vardag :/

Dagens bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar