söndag 20 november 2011

Då var man Klubbmästare då! :D

Japp, jag och Dusty tog hem titeln för storhästarna!
Kan helt ärligt säga att jag inte alls red särskillt bra enligt mig själv, men Dusty var så duktig och räddade mig ur de knipor som jag själv ställde till med <3 Mitt hjärte gryn, vad skulle jag göra utan dig! Kan bara säga att jag är grymt stolt över oss båda just nu!

Klass 1
Clear Round, 80

Dusty kändes jätte bra på framridningen och hon tog tag i hindrena. Så kom vi in på banan och gjorde en felfri runda. Dock så var min ridning inte alls på topp, höll inte om ordentligt , det var vingligt och det klämdes in travsteg lite här och där. Jag var inte alls nöjd med rundan, men som sagt vart vi felfria i alla fall. Fick ett nyckelband i pris xD















Klass 2
Km klassen, LC +5 (105 för storhäst)

De var jag och Emma på Falledino som ställdes mot varandra. Först var det en till som sulle vara med men hon strök sig. Så det vart en jämn kamp faktiskt.
Men det var lika på framridningen, hon kändes bra och tog tag i hindrena bra.
Så kom in på banan och försökte att inte tänka på höjden, det bara gjorde mig nervös :P
Men det började med två framhoppnings hinder första gick bra, men andra ramade jag inte in ordentligt så hon smet förbi så tog om det..då fungerade det!
Men när vi börjde hoppa banan så gick det jätte bra meeen...
Mina tyglar (släta lädertyglar som jag mitt pucko inte bytte) var aldeles blöta och hala som såpa så de bara gled ur mina händer!
Så mot fyran tappade jag henne så det vart ett trav skutt, vilket förvånar mig mycket!
Mot femman tittade jag ner för att kunna plocka åt mig tyglarna och då vinglade hon till men hann räta upp oss båda till hindret kom.
Sen kom sexan där det blev lite grodhopp och då gled tyglarna nästan helt ut!
Fram till sjuan satt jag med halvlånga hala tyglar med lite halv panik..
Dusty blev alldeles vinglig såklart och satsade på fel hinder först och sen på rätt..
Det ända jag kunde göra var att ge henne stöd från skänkeln och följa med, och hon räddade mig totalt och hoppade!
Så himla stolt över henne att hon klarade det utan mig!
Så duktig Pärla!
Sen vart hon rädd för flaggaren -.-' Haha!
Men iaf så kom vi runt felfritt och slutade som klubbmästare :)
Hon är bäst min Pärla som kan rädda mig ur sånna situationer!
<3


















Alla vinnare!
Kat B, Ronja Frans med Valdo
Kat C, Mia Eriksson med Chagil
Kat D, Martina Alftberg med Hobsun
Storhäst, Madeleine Hedblom med Dusty Lanzo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar