onsdag 30 november 2011

På väg mot Gpk :)

Har slutat nu så hinner åka en sväng till Gpk och fixa lite program till kadriljen :)

Hade bara specialidrott teori idag, så det var lungt!
Någon..(nämner inga namn)..påstod att det är hästen som gör allt jobb och att vi bara säger vad den ska göra..jo, kanske i teorin, men jag undrar om den någon förstår hyr mycket jobb det ligger bakom, hur mycket muskler vi ryttare använder som andra inte vet om att de har, hur mycket kondition och koordination som behövs för att få hästen att förstå samtidigt som vi måste förstå hästen.
Ja, det är ett känsligt ämne för jag anser att ryttare är förstummade i sportvärlden.
Varje gång ett sådant påstående kommer upp vill jag bara sätta personen på en häst och så ser vi hur bra det går..om det går.
Men det kanske bara är jag? Eller tycker ni jag har fel?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar