torsdag 2 juni 2011

Tävling på ärk :)

Jag tar det kort om det är ok!

På morgonen fixade jag allting hemma, kläder och godis osv. sen åkte vi till gpk.
Borstade, knoppade, putsade och fixade.
När allt var klart så lastade vi och körde iväg. Skönt att det inte var så långt att åka i alla fall!

När vi kom fram så anmälde vi oss och gick banan. Sen tillbaka till Dusty. Lastade ur, broddade och satte på alla grejer.
Redfram, gick bra, fick henne ganska taggad ändå.
När vi kom in på framhopningen slog nervositeten till så vid första hindret stannade hon och sa ifrån. Tyckte det var bra för jag vaknade då!
Skärpte mig så hoppade hon iaf, men lite knackigt de två första sprången, på tredje satt den så då gick vi vidare. Samma sak på oxern. De två första: nja. Och det sista vart helt perfekt och högt över! Så nöjde mig där.

Våran framridning gick fort så fick en liten dricka paus innan start. Sen gick jag till colecting ring och hoppade några språng på gräset.

På banan var jag mer taggad än nervös och vi kom runt felfritt med bästa tiden, 48.6 :)
Synd att det var en klass utan vinnare! Hehe :P

Efteranmälde till 90 klassen också så hoppade vi ett litet språng innan som vart super!
Startade först så det var ganska skönt! I den klassen var hon mer taggad på hindrena men vi fick ett pet på första, skyller det helt på underlaget för de lutande ner precis innan hindret! Lite synd men vi kunde inte fått ett bättre språng!
Resten gick as bra!
Kunde faktiskt inte gått bättre den här dagen!

Så käkade vi, broddade ur, lastade oh körde hem.
Tog hand om henne ordentligt så fick hon massa morötter och komma ut i hagen :)

Så nu får ni lite bilder, kommer många fler och bättre senare :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar