måndag 20 juni 2011

Gpk dag!

Har haft en ganska bra dag idag!
Kom lite sent till gpk, men vem orkar vara där till 8 på sommarlovet :P
När jag kom dit var det dags för ridning för barnen, så hjälpte till där och sedan höll jag och lilly i lite lek och teori med Anita.
Sen hade de ridning igen så var det slut sedan.

Efter skulle vi rida. (efter som jag kom lite sent hann vi inte rida på morgonen :P)
Vi fick typ välja själva av de hästar som inte gått :P Jag fick rida Splach :)
Ibörjan var jag lite tveksam, han kan ju vara lite otrevlig i boxen. Dålig uppfostran!
När det var över så skulle han tugga på tyglarna hela vägen till ridhuset. Så vart han lite stirrig när vi gick förbi hagen. Han måste ha nå fel den hästen :P

Så när vi skulle rida var han jätte stel i nacken och osammarbets villig. Red mycket lösgörande och böjda spår (som alltid :P) och försökte ställa honom i nacken. Vilket inte var det lättaste!
Lägerdeltagarna kom in och tittade på oss en stund. Anita också.
Först larvade han sig lite så när han äntligen började släppa efter så gick alla bort från läktaren.
Så några minuter efter de gått så gick han jäte fint!
Fick verkligen den dära böjda nacken som jag ville ha och han var mjuk.
Ibörjan försökte jag ju hålla emot mycket och liksom få det lite kort (?) svårt att förklara! Men när jag hande mjuknat lite ektra och släppte efter på innertygel så kom han direkt.
Kändes som att jag inte ens hållde i tyglarna ibland. Lite krullig kanske :P
Men tyckte han tog bra stöd på ytter så släpte ut inner helt så bar khan sig själv lite..ganska häftigt på något sätt.
Vart inte helt nöjd, skulle vilja haft en kvart till att verkligen få honom helt igenom!
Men det var vad vi hann.

Imorgon blir det först synundersökning och sedan stallet.
Kommer väl ett inlägg på kvällen då med ;)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar