tisdag 21 juni 2011

Ridläger gör mig trött..

Efter bara två dagar att hjälpa till på ridläger är jag lite smått trött. Men det är ju roligt också!
Var på synundersökning inför körkortet. Fick bekräftat att jag inte behöver ha glasögonen på för att kunna köra. Det känns ju bra!
Så åkte jag till ponyklubben sen.
Det var till att börja direkt. Lilly kom upp med tre hungriga hästar med små ryttare på ryggen i den grönaste delen av vägen till stallet. Ja, det uppstod ett mindre kaos!
Sen tog vi lunch och hade teori.
Gick igenom sadel och tränsets delar och visade hur man skulle smörja.
Sedan fick de smörja medan jag och lilly hoppade hage xD
Barnet i mig kommer tillbaka ibland!

Skulle rida sedan. Alfons behövde gå och Splach. Lilly tog Splachen idag så fick jag Alfons.
Red barbacka, i början gick det inte att sitta upp för han vägrade att stå stilla! Så fick ställa mig på en sockerbit och hoppa istället :P Han var lite busig så det var lite fart och fläkt under passet :P
Försökte jobba honom lite ibörjan så det gick ganska bra. Han är lite stark dock så jag orkade inte riktigt hålla om och hålla emot. I galoppen vart han lite busig så där försökte jag bara hålla upp huvudet på honom :P
I slutet lekte vi lite :) Red i damsadel och lite bak och fram :)
Gjorde jorden runt, satt på hans rumpa, la mig ner, stod upp och klättrade runt. Haha, tror han yckt jag var lite dryg men han stod snällt stilla :P
Duktig ponny!
Han är faktiskt väldigt mysig på det sättet för han är så mycket häst :)




























Tog iaf bussen hem sedan. Cyklae till ica och köpte godis :P
Har inte ätit choklad på tre månader och nu ska vi göra något åt det! :)
Btw, cola smakar inte lika gott som förr :/

Tänkte att jag skulle lägga upp fler videor, lite svårt när jag inte har någon kamera bara :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar