onsdag 1 juni 2011

Fixa och dona..

Har bara sprungit runt och fixat massa grejer inför imorgon :P
Har plockat fram grejer som behövs, bytt ut lite delar på henne träns och lite annat..

Red en sväng på henne också, för att se vad hon tyckte om magplattan. När jag spände sadelgjorden vart hon lite fundersam för den skulle ju inte vara där, så stod hon och slog mot plattan.
Vi började iaf att skritta inne, men då kom en ridgrupp ner så gick vi ut. Så kom Anita medan jag värmde upp. Travade lite volter, serpentiner och skänkelvikningar. Kände inte direkt någon bjudning i henne.
När jag började galoppera var hon inte riktigt framför där häller, så hade Anita lagt upp en pytte liten oxer så skulle vi hoppa den.
Första varvet var jag inte riktigt beredd på ett hopp så där sa hon ifrån, andra varvet hade jag inte heller taggat till odentligt så där sa hon ett klart nej för jag var inte beredd. Hon är en duktig flicka!
Sedan taggade jag lite mer och fick lite pepp/skäll av Anita att jag inte var riktigt vaken. Men denna gång hoppade hon om än lite knackigt, likadant nästa gång.
Anita tyckte vi inte behövde hoppa mer men när vi väl börjat så måste vi få ett bra språng också! Och det fick vi. Tredjegngen gilt typ :P
Sedan räckte det, skritt jobbade henne lite och sen gick jag upp.

Väl uppe frågade Jossan om jag ville följa med ut i skogen med Hatti. Och det är klart jag ville. Men väl ute i skogen ville en tjej byta från Valdo för hon hade lite svårt att kontrollera honom. Så jag bytte ner mig till B-ponny.
Lite roligt faktiskt :) Jobbade lite med honom på tygeln de gånger som det gick. Han sköt mig hela tiden åt höger så krampade i den vänstra skänkeln för att hålla mig mitt på :P

Sen gjorde jag klart med Dusty så långt jag hann. Borstade henne glänsande fin och bytte schabrak, gängade hennes brodd hål också så de var öppna. Kan inte direkt säga att det var lätt! Hon stod så avslappnat så hela hennes tyngd hamnade i den hov som jag hade, fick ganska ont i ryggen! Har det fortfrande! Men på någotvis var det ganska mysigt också!

Sen åkte jag och pappa till lervik och hämtade transporten :)
Nu känns det ändå om att vi är på g :)

Har myst lite nu med mamma och ska lägga mig snart, ska puta mina stövlar och lägga fram tävlings kläderna :)
Haha..känner mig lite dryg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar