måndag 27 juni 2011

Svettigt!!

Känner att jag är väldigt dålig på det här med att blogga..glömmer bort det ända till sista minuten!

Åkte till gpk tidigt på morgonen, tyckte jag iaf. Kvart över åtta var jag där. Hjälpte till under ridlägret. Mockde och höll i lite teori.
Skulle motions rida också, fick rida tillsammans med "stora" gruppen på ridlägret. Gick ju bra!

Pass ett: Dressyr ute. Red Diva. Tänkte ganska possitivt om det eftersom det gick väldigt bra förra gången.
Hon var på väldigt bra humör idag. Lyssnade bra på skänklarna, vilket är väldigt ovanligt för en skänkeldöv häst, så vart väldigt paff.
Sedan var hon väldigt pigg och busade lite.
Vi jobbade lösgörande med lite bommar och mycket på volt.
Fick igenom hennes stela sida helt så hon vart mjuk och fin!
I galoppen fick vi ett smärre nedslag, hon sprang utåtställd och bogade åt sidan, så jag tog ett riktigt understödjande tygeltag för att säga till henne "här ska du gå" då vart hon sur och stannade istället. Fick ta drag hjälp på Dusty så gick det över sedan.
I slutet skulle vi skritta dem på tygel ett tag för att setill så de jobbade ordentligt Och då gick hon riktigt bra, mjuk och svarade för minsta lilla, mycket nöjd!


















Vid lunch åkte jag till ryttarstugan. Två ridbyxor från Whitaker fick följa med hen och beställde en hjälm. Har spanat in lite andra saker där också som kan tänkas komma senare :)
Är bla förälskad i de nya ridhandskarna från KL<3

Pass två: Dressyr inne. Red Ponto denna gång. Andragången jag red honom, första var för kanske tre år sedan :P Gick lagom bra, han sköt mig helatiden åt höger och var stel så fick rida mycket utåtställning i volter med mycket drivning.
La upp stigbyglarna och red utan nästan hela passet.
I höger galoppen var han lite jobbig, inte så lyhörd och bogade ut ibland. Vänstern var mycket bättre!
Fick honom aldrig en en stadig form. Han sänkte sig ibland och gick något steg, men var inte riktigt ute efter det idag.
Var dock riktigt nöjd med våra ökningar, på dem lyssnade han otroligt bra och hade väldigt bra steg!
Kan säga att det var riktigt varmt hela dagen och jag vart riktigt svettig!
























Jag har märkt att jag lägger in "d" i ord som jag skriver fast de inte ska vara där :P
Tex: Särskilt - Särskildt, Minsta - Mindsta :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar