fredag 10 december 2010

Ute eller Hemma?

Sitter i långkalsonger, Kingsland tröja och ridstövlar med plastpåsar på i soffan och dricker glögg :) Posar lite fint och flirtar med tv:n. Känner at jag måste hoppa i duchen också :P
Praktiken idag var faktiskt väldigt rolig. Fick rida Diva, hon är den häst som jag absolut inte gillar att rida. Men idag tyckte jag ändå att det var roligt på ett sätt, för jag märker att jag har blivit bättre, men hon är så jobbig. I höger varv är hon helt normal, inte för svår och inte lätt heller. Men i vänster varv så är hon så jobig! Hon går utåtställd, skuter ut bogen och släpar efter med bakbena. Så man behöver alla muskler man har i hela kroppen för att få henne att gå riktigt ställd och böjd. Men det vart lite bättre, försökte verkligen lösgöra henne så mycket det gick, men hon bara satte sig på tvären, bokstavligt talat. Hon ställde sig på tvären och stannade. Damp! Men det gick bra när jag hållde imot med yttertygeln (fick kramp i armen kan jag säga!) men när jag då tog ledande tygeltag eller gjorde förhållning så stannade hon istället så allt som skulle funka bara funkade inte. Men det gick ganska hyfsat tycker jag, måste rida henne lite fler gånger så jag kommer på henne ordentligt. Det var ju likadant med Dino, fattade inte honom heller förren jag red honom lite mer och nu passar jag på han ganska bra ändå :)

Jag har stora blåmärken på baksidan av mina vader och blåsor på fingrarna från mina stövlar så försöker gå in dom nu ikväll. Hoppas de passar lite bättre då på tordag när vi ska tävla i skolan :)

Vet inte om jag ska åka någon stans ikväll, eller stanna hemma...
Orkar inte åka någon stans tror jag men kanske blir rastlös ikväll..
Vi får väl se :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar