söndag 19 december 2010

Fredag & Lördag

Fredagen var azum! Hade praktik som var ganska lätt, fick göra det mesta vanliga. Jossan verkae vara lite grinig på oss hela dagen, men det kan ju bero på något annat. Gick på pormenad med Torben och Valdo. Red Jon ett dressyr pass ungefär en halv timme, men dog typ av mina stövlar, gjorde ap ont! Fattade inte hur jag skulle orka 1,5 timmes hopning om jag inte ens klarade en halv timmes dressyr!
Hade stora blåmärken på vaderna efteråt.























Sen satt jag bara på kontoret och väntade på att Natta skulle komma så vi kunde rida. Det var jag på Dusty, Moa på Diva och Gabriella på Magic. Så hoppade vi. Gabriella hade bara ridit i ett år så hon hoppade inte de högre höjderna, men tyckte hon var riktigt duktig för att bara ha ridit ett år.
Natta byggde upp en linje med ett rättuppstående och en oxer, och motsatt linje med en trippelbarr. Hoppade första linjen lågt några gånger och sen höjde Natta till ca 70, hoppade det några gånger så höjde hon lite till, runt 95 - 1,00. Sen tog hon bort räcket så hoppade vi bara oxern på ca 1,00. Men när Natta höjde till 1,10 så tyckte Diva att det vart lite för högt s¨hon vågade inte hoppa av. Men man såg att hon taggade innan och tänkte hoppa men sen så tvärnitade hon rakt in i hindret så Moa (i bara linne och utan väst) landade rakt i hindret och hängde på bommarna ett tag innan hela hindret ramlade. Men hon klarade sig bra, sträckte bara låret. Men det var lindrigt efter som hon hade bara armar och ingen väst. Men hon fick vila i 5 min så hoppade jag 1,10 så tyckte jag det gick så bra, så Natta höjde till 1,20 så hoppade jag det också, gick super bra! Fast hon vågade inte riktigt hålla sig innan hindret så var tvungen att trycka tillbaka henne i linje för att kunna hoppa av, men hon taxerade bra och hoppade super fint!
Sen fick vi skritta medan Natta sänkte oxern lite till Moa så Diva skulle komma över den. Fick skritta ganska mycket under lektionen så hästarna inte skulle bli för trötta.
Sen började vi hoppa trippelbaren, började bara på 30 - 40, men se höjde Natta till 60, sen till 1,00. Vi kom över den galant, men jg kände att hon var trött för hon nuddade översta bommen, men det gjorde inget för hon hoppade så bra i alla fall. Men Diva vågade inte riktigt, ungefär samma sak hände som på oxern. Hon taggade innan och tänkte hoppa men när hon kom fram till hindret så vågade hon inte hoppa av så hon stannae rakt in i hindret. Den här gången gick hon omkull. Och Moa var bara nån decimeter från att hamna under, men hon lyckades lixom trycka sig ifrån så hon landade lite längre bort. Men hon och Diva klarade sig. Natta sänkte igen och tog bort bakre bommen så Diva skulle våga hoppa, lite tråkigt om hon skulle bli rädd efteråt. Så hon fick hoppa det sen slutade vi. Gabriella fick hoppa mellan höjderna, och lite extra i slutet. Vi hade kul i alla fall, jag kände igenom Divas ben efteråt och inget kändes varmt eller svullet och hon haltade inte så hon klarade sig bra.
Sen käkade vi pizza och Natta hämade en apa :P Kul!
Åkte hem till mig sen och packade en väska, sen åkte jag hem till Moa och sov där.

På lördag morgonen skulle Moa ut och sälja tidningar och då låg jag och sov, sov till halv tolv. Sen käkade vi frukost och spelade wii. Åkte hem vid 5 och sen åkte familjen på jul konsert. Den var ganska bra, vissa sånger och sngare var bättre än andra. N'är vi kom hem kollade vi på film och hade lite mys :)

Idag har jag inte gjort någonting riktigt än, vaknade och kollade på Spy Kids på tv, sen åt jag lunch och nu sitter jag här. Tänkte göra lite snygga töjningar att ge bort i julklapp till vissa ;) Mysigt!
Så har vi fått upp granen som är röd och guldig :) Snart är det Jullov, jul och Unite :D
Längtar!






















Jag önskar man hade en "Specialmoments" kamera som alltid tog kort på vad som händer under dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar