torsdag 9 december 2010

Hopplektion..

Började dagen med ridteori prov som gick bra tyckte jag, kunde i princip alla frågor :) satsar verkligen hårt på att få MVG i hästhållning, tänker inte gå ut med dåliga betyg i det ämnet! Absolut inte! Fick också tillbaka läxförhöret på smittsamma sjukdomar och det hade jag också bra betyg på. Men det var tydligen ett ganska lätt läxförhör.

Fick iaf rida för Frida idag, så hade vi hopplektion. Red Snake och det gick faktiskt bra. Hade de nya stövlarna på mig. Först tog det jätte lång tid att få igen dragkedjan och sen kunde jag inte knäppa knappen och när de var på så skavde kanten på ridbyxorna..första gången är alltid jobbig eftersom stövlarna inte har anpassat sig efter mig än. Men nångång måste ju vara den första.

Vi hoppade iaf olika linjer och i slutet hoppade vi en liten bana på fyra hinder. Inte super höga men de var ungefär 60 kanske. Och det tycker jag är super bra jobbat av en häst på 21 år. Tycker att han är lite för gammal för att vara lektionshäst sex gånger i veckan. Men han är ju supermysig, när han går frammåt.

Efter dagen så gick jag, Elin och Julia till donken som vanligt. Så berättade jag att jag skulle flytta, så tyckte Julia att jag skulle lura Elin att jag skulle flytta till uppsala, så gjorde jag de så trodde hon mig. Och till slut trodde Julia på mig också (din lilla blondin!) så hon vart chokad övar att jag "skulle" flytta dit på jullovet och byta skola och allt ô.O Fast det var hennes ide..hahahah xD Men berättade sanningen sen, Elin vart ganska ledsen att jag skulle lämna dem efter lovet :P Lilla gumman!




















Woho! Idag är det vampire diaries :D Hihi!

Ska se till att mamma får dator innan hon rycker den ur mina händer :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar