lördag 5 februari 2011

Tro, hopp och skola!

Idag är det tro hopp och skola hela dagen.
Är super mega trött så det kan sluta på två sätt, bra eller dåligt. Lutar mera mot bra just nu i alla fall :)

Igår var det supermegaroligt på praktiken. Vi var inte så många och jag mådde tusen gånger bättre än förra veckan så det var awesome! Fick rida Dusty och det gick super, hon lyssnade fint och var inte lika knäpp över sina framben som innan. Jag hoppas hon kan komma öer sina fixideer snart!
Sen var jag med på nybörjar kurserna med natta och handikapp. Så skulle jag hoppa Olanda sen, det gick också super. Hon var jätte duktig och jag var inte lika störande som förra veckan. Mathilda skulle egentligen filma när vi hoppade men hon var tvungen att åka hem.
Så skulle jag hoppa sista serien. Så kom hon lite känmigt in på först hindret, och andra, så satt jag lite frammåt lutad och drev til sista, så vart det för jobbigt så hon tvärnitade framför sista. Så jag landade över halsen på henne, ungefär 1 dm över översta bommen och hade ena foten fast i stigbygeln. Tur tt hon inte vart rädd och sprang iväg..det kunde ha slutat illa. Men istället så tog jag ena armen runt hennes hals och den andra truckte jag ifrån med mot den lägsta bommen så jag inte skulle ramla i backen, så krånglade jag ut foten ur stigbygeln och ladnade på backen :P Snyggaste avramligen ever!!! Mycket teknik och kontroll var inblandad. Men jag vägrade ramla rakt i hindret det var därför jag höll mig kvar, annars så skulle jag bara ramlat på backen och inge mer med det, men hindret stod i vägen :P
Min ända tanke var: Få ut foten ur stgbygeln!
Det skulle ju ha filmats om inte Mathilda åkte hem..otur!

Nu ska jag iväg till Ths!
Ha det bäst, gummi häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar