måndag 21 februari 2011

Hästar gillar mandariner!

Hade ridning i måndags. Ute på banan. Fick Diva...surprised? Mycket!
Tänkte rida barbacka men visste inte vilket humör hon var på så tog sadeln, men tog av stigbyglarna och red utan dem.
Det gick faktiskt väldigt bra, hon drog inte så mycket som hon brukar. Men hon bogade ut väldigt mycket när vi skulle galoppera..fatta man ju! Men när jag sa åt henne så lydde hon nästan direkt :) Är inte van att rida henne så jag är nöjd i alla fall :)

Moa hade med sig mandariner till Diva och Alfons. Diva vart helt tokig när hon kände lukten! Tyckte vi skulle testa om Dusty gillade det också. Först kollade hon på mig som om jag var tokig sen smaskade hon i sig den första klyftan och sen började hon tigga efter mer..gullbruttan!


















Jag längtar ihjäl mig efter handikapp hoppningen som en dåre!!!! Kommer bli super roligt jag bara vet det. Om det gå bra kanske jag testar 130..är inte helt säker. Beror på hur taggad hon är. Men hoppas det för hon brukar ju alltid hoppa bäst runt 1m så det funkar sägert. OM det är så kanske jag vll ställa upp på ponny cupen i sommar på nån lite högre höjd. Vi får se om vi är redo :) Hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar