söndag 29 april 2012

Tävling!

Yes...
Dagen började med massa strul!
Första hade vi lite kort med tid att fixa hästen!
Sen märkte vi att sadeln höll på att falla sönder! Pappa fick skruva ihop den!
Sen när vi åkte till ärk så åkte vi fel och fick ta en omväg på två mil!!!
Så vi kom ju lite för sent och fick flörta in oss i 80 klassen en halv timme innan..
Licensen däremot fixade sig super lätt :O
Sen blev det lite fel när mamma och pappa skulle lasta ur utan mig :P
Ja, så det började ju bra :P

Men på framridningen var Dusty lagom framme och tog hindren på framhoppningen super bra!
Var först in på banan och satte den verkligen!
Det blev omtramp och sådär men inget som stör..hon har ju lite svårt på den höjden så det blir lite uppvärmningsklass bara :)
Men vi var iaf felfria!

Sen gick vi lite med henne och sen var det 90 klassen.
Trimmade lite i ridhuset innan så hon skulle komma igång, men tyckte att folk tittade så konstigt på mig!
Så kom jag ut därifrån så säger mamma att jag glömt knäppa hjälmen!
Varför kunde ingen säga det till mig i ridhuset då!
Istället för att bara stirra! Nej, det var dåligt!
I alla fall så var hon riktigt taggad nu!
Hoppade ett hinder på framhoppningen och ökade galoppen en långsida och YES hon var tänd!

In på banan som fyra!
Hon blev så himla taggad och galoppen var det riktigt tryck i, nästan så hon blev stark!
Men tog ett och två, perfekt linje!
Tre var alternativ hinder räcke eller mattenmatta!
Vi var de första som gick på vatten mattan och hon tittade knappt på den!! :D
Fyra, fem superfin linje! Sex blev längd hopp men ett riktigt fin!
På sju kom vi för nära så där rev vi och jag tappade stigbygeln och sambandet med henne!
Så på åttan krashade vi mer eller mindre! Jag flög och slog äken i hennes hals, AJ!
Så tog vi med oss översta bommen ner! Men i övrigt så var det en riktigt riktigt bra runda!

Bästa Hästen i hela världen!!! :D Filmer kommer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar