måndag 16 april 2012

Hoppning!

Yes, vi red ute idag, hoppning!
Jag red Orlanda och jag förberedde med ordentligt för att åka av!
Från stallet var hon tittig och jag kände hur hon drog in rumpan under sig :P
Men väl ute på banan tog jag en strid med henne när vi skulle gå längst upp till ridbanan, ensam!
Men efter det så skötte hon sig super hela passet! Otroligt nog!
Hon var väldigt pigg också så det var skönt!
Vi hade lite lydnads hoppning. Först hoppade vi en linje i trav, sen in i trav och fortsätta i galopp.
Högsta låg kanske på 95-100.
Sen skulle vi hoppa första hindret, lägga volt åt vänster, hoppa samma hinder och volt åt höger, hoppa samma igen och rakt fram sen göra likadant på oxern som stod där.
Orlanda var super duktig!
Det skulle egentligen vara i trav men vi fick till en riktigt bra balancerad galopp så det kändes otroligt bra!
Super nöjd med passet idag!

Dusty är för övrigt halt :(
Hon snubblade idag när Elina red så nu är hon svullen och öm. Troligen en sträckning :/
Jag bar in till henne innan jag åkte och tittade på det och klämde lite.
Så böjde hon sig ner och buggade på min hand, för det var ju inte så skönt och det var sååå synd om henne :(
Stackars lilla hjärtat mitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar