tisdag 10 april 2012

Påskdressyr!

Måste bara säga att jag är grymtgrymt nöjd!!

Kom till gpk ganska tidigt och började knoppa manen på Dusty som var näst intill perfekt!!
Anmälde sen och fixade resten och sen kom mamma och hjälpte mig :)
Fick ta dressyrsadeln och rida i.

På framridningen var hon verkligen perfekt och visade sig från sin bästa sida!
Super fin kändes hon verkligen och lyssnade och allt!
Det var lite strul ibörjan men när hon blev varm så gick det super!
Red mycket volter och lite skänkelvikningar och framdelsvändningar.
Gjorde lite avsaktningar och tränade på halter.
Hon var super fin!
Det blev ganska lång framridning dock ca en timme men det är bättre än för kort när hon ehöver så lång tid på sig :)
I alla fall, så när vi kom in trodde jag att jag skulle bli spänd och allt försvinna men icke!
Hon fortsatte vara fin :)
Vi fixade programmet riktigt bra!
Lite struligt i halten, men så är det när hänsten blir lite för ivrig :P
Men vi tog i alla fall målen för dagen!
Slå förra procenten, inte få någon fyra!
Så det slutade då på 60%
Super nöjd och jätte glada var vi bägge två!
På väg upp så såg Dusty ut som att hon ägde hela världen :)
Så himla glad är jag över hela dagen :D

Ni får lite bilder då!! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar