söndag 15 april 2012

Hej :)

Gårkvällen var jätte kul, även om jag totalt suger på bowling..men fick i alla fall tre strike :) hihi
Övningskörde mycket igår, så bra så!
Och idag fortsätter väl det!

Har varit på gpks planeringsmöte idag, fick äta super god smörgåstårta!! :)

Var ut och red Atarak idag igen! Han är så himla söt men så sjukt töntig!
Red igenom skogen till Gpk och dressyrade lite runt prostis. I början gick det sådär, sen blev jag så himla irriterad på att han gick så mycket på högerbogen och tittade utåt hela tiden..
Så försökte rida honom höger ställd och ställa utåt i vänster varv. Red mycket på volter men jag kände att jag bara bråkade med honom. Så försökte göra typ skänkelvikningar, bogen in och framdelsvändningar men han fattade inte riktigt och blev bara stressad istället och smet undan.
Så istället för att jobba ordentligt så krullade han upp sig och lyssnade inget alls. I galoppen fick han frispel och bara stack iväg åt sidorna, och det hjälpte ju inte direkt.
Men tröttnade på att bråka på honom och gick bakåt istället. Red bara runt på volter eller rakt spår och försökte få honom rak.
Och då fungerade allt bättre!
Så mot slutet var jag i alla fall lagom nöjd, men man ska inte vänta sig för mycket häller.
Jag känner ju knappt hästen :P

Nu ska jag äta B&Js :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar