torsdag 20 september 2012

Terrängritt!

Idag var vi ut till högbo med skolan och hoppade terräng! :)
Började med att missa bussen såklart så blev en hel timme försenad! -.-'
Hade teori på förmiddagen, sen lunch och på eftermiddagen red vi :)

Jag fick rida en fin liten skimmel som heter Lassi :)
Hon var ganska grön men det gick ju bra ändå :)
Började med uppvärmning på banan. Hoppade en bank, en stock och lite sådär :)
Det gick rätt så bra allt trotts att jag var lite spänd och sådär :P fick något konstigt språng på väg ner för banken men helt okej för att vara första gången! :)
När vi kom ut i den riktiga terrängen hoppade vi ett litet hus, en pytte bank som man egentligen skulle hoppa över men min häst hoppade upp på den xP, jag flög då och slog mig ganska illa på sadeln vid knäna, hehe..
Sen galopperade vi nedförsbacke genom vatten och hoppade ett stockhinder :)
Det gick bra åt ena hållet, andra hållet var inte lika kul :P
Fick också galoppera på över ett längre fält så fort vi kunde, jag kan inte beskriva adrenalin kicken efter det!! :D
Sist så hoppade vi en liten bana.
Ett plank av stockar, vatten med hopp ut, plankor, och ett valfritt litet, mellan eller stort hinder :)
Det gick rätt så bra, krånglade lite vid vattnet och sista hindret.
Jag sattsade på det stora naturstocks hindret, men hästen min drog lite åt vänster så det blev lite krokigt!
Däremot så kom vi över haha, men hästen kände för att sätta ner en hov på hindret och skjuta upp mig lite.
Sträckte rumpan då och det var inte skönt!!
Skulle vilja avsluta bättre men är ändå väldigt stolt att jag vågade allt för det är lite läskigt när man väl sitter där :P
Men det var kul!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar