söndag 26 augusti 2012

Fredag och lördag!

I fredags hade vi bowling med alla treor i skolan :)
Jag sög men vad gör väl de!!
Det var kul i alla fall!

På kvällen hade jag hästskötarkurs och hoppträning!
Det var verkligen as jobbigt att åka till gpk för den där dåliga känslan efter tävlingen satt kvar!
Men åkte dit och allt gick bra!
Dusty var inte riktigt sig själv, inte alls samma energi..
Red fram på ett annat sätt en vanligt, brukar gärna ha henne lite lång och låg och försöka arbeta henne mot en fin form..
Idag så sket vi helt i det!
Jag fokuserade på att hålla upp hennes huvud och få henne fram för skänkeln vilket fick resultat i en bra uppförsbacke som inte brukar funka på Dusty!
Så det kändes riktigt bra när bakbena kom under henne ordentligt!
Då fick vi jätte fin galopp också och sen började formen komma :)
Det kändes verkligen bra!
Hoppningen gick bra!
Hoppade på volt och sen några linjer :)
Skulle hoppa en trippelbarr men den tyckte Dusty inte alls var så rolig!
Vi hade full fräs och hon bjöd as fint på hindret men sen gick något snett..
Jag vet inte om hon har lite svårt att bedöma var hon ska hoppa av men någonting är det för på vissa typer v hinder har hon jätte svårt med avståndsbedömning!
Så jag trodde i alla fall att hon skulle hoppa så blev det tvärstopp i stället och jag fick hoppa själv!
Landade mitt i hindret och slog mig ganska ordentligt men det var tydligen väldigt snyggt enligt Anita!
Men vi kom över den sen och det var super fint!
Nu har kg blåmärke och svullnad på benet och kan inte gå normalt!
Så är det!
Träffade kompisar på kvällen och sov hos Esther :)

Lördagen bestod av jobb på erikshjälpen, fika med kompisar, rida Atarak med Moa och sen mys hemma hos Katta :)

Jag har ett så spännande liv!! -.-'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar