lördag 2 juni 2012

Gårdagens pass!

Jag var så trött igår och hade tankarna på annat håll så orkade inte blogga..
Kunde knappt smsa :P

Det var i alla fall ett bra pass igår!
Kom till gpk halv åtta och började fixa Dusty. Borsta de manen och svansen först och då höll hon på att somna, men när jag började borsta på henne, nä då var det inte kul längre!
Hade dock fel borste så det kan vara därför! :P
Ingen kräsen häst här inte!

Kom i alla fall ut och jag hade jätte ont i min rumpa från montesadeln som jag red i på travet :P
Men Dusty var seg och kola, ingen riktig bjudning eller reaktion på skänkeln!
Försökte öka galoppen på långsidorna men fick inte den reaktion som jag ville, så försökte fler gånger, en gång gick det och sen kom Anita och hjälpte mig! Tur!
Hade inte med mig något spö häller så det var lite svårt att förstärka :P
Började hoppa sen i alla fall och då kom lite bjudning mot hindrens i alla fall. Red med lite långa tyglar så det gick fort!!
Hoppade fram på några böjda linjer och sen hoppade vi bana :)
Banan låg på 1.00-1.10 för utom de två första dom var runt 80-90 :)
Så det var kul ändå!
Fick ta banan två gånger för den första var så slarvig..fick dålig bjudning, dåliga hopp och till och med ett stop!
Andra gången var jätte bra!
Kändes jätte kul! :)
Duktiga hästen min! <3

Elina var där och fotade idag så det är de är hon som tagit bilderna!
Ni ska få fler + bilder från två veckor sedan som också Elina har fotat! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar